Naar menu

Starten met bellen

Stap voor stap aan de slag met KPN Teletolk

Hoe kan je bellen en gebeld worden?

Stap 1: Download de Total Conversation-software

Om te kunnen bellen via KPN Teletolk heb je allereerst een speciale app nodig voor je smartphone, tablet of computer. Deze app kan je regelen via een van de Total Conversation-leveranciers in Nederland.

Stap 2: Aanmelden bij KPN Teletolk


Om gebruik te kunnen maken van KPN Teletolk moet je je eenmalig registreren. Na de registratie kun je direct bellen en gebeld worden via de bemiddelingsdienst.

Heb je alles geregeld? Dan kun je gaan starten met bellen!

Hoe kan je zelf bellen?

  1. Open de speciale app die je hebt gedownload in stap 1 en selecteer KPN Teletolk.
  2. Kies voor tekst- of beeldbemiddeling. Dit doe je door op je toetsenbord de ‘t’ voor tekst of de ‘b’ voor beeld in te toetsen.
  3. Toets het telefoonnummer in van de persoon die je wilt bellen en sluit af met een hekje (#).
  4. Zodra de persoon die je belt opneemt, komt een medewerker van KPN Teletolk erbij en kan het gesprek van start gaan.

Al deze instructies verschijnen ook op je beeldscherm.

Hoe kan je gebeld worden?

Voordat iemand jou kan bellen heeft hij eerst jouw persoonlijke 027-nummer nodig. Dit nummer ontvang je na registratie bij KPN Teletolk. Je kunt bij je registratie ook jouw 06-nummer doorgeven als je dat liever wilt.
  1. De persoon die jou wilt spreken, belt naar 020-301 32 00 en volgt de instructies.
  2. Je ontvangt het telefoongesprek dan op je smartphone, tablet en/of computer via de speciale app.
  3. Neem het gesprek aan en volg de instructies op het scherm.