Naar menu

Hoe werkt KPN Teletolk?

Bellen via KPN Teletolk kan met een speciale app op je smartphone, tablet of computer. Zodra degene die je belt opneemt, komt een medewerker van KPN Teletolk erbij in het gesprek om de spraak om te zetten in tekst of beeld.

Aanmelden voor KPN teletolk

Bellen met tekst, beeld of spraak

Spraak naar tekst
Je kunt per gesprek kiezen of je gebruik wilt maken van de tekstbemiddelingsdienst of beeldbemiddelingsdienst. Kies je voor tekst, dan typ je wat je wilt zeggen. De medewerker van KPN Teletolk leest dit voor aan de persoon waar je mee belt. Deze horende persoon kan gewoon terugpraten en de medewerker van KPN Teletolk zet dan voor jou de gesproken woorden om in tekst.

Spraak naar gebarentaal
Kies je voor beeldbemiddeling, dan gebeurt hetzelfde, maar dan in gebarentaal. Bij de beeldbemiddelingsdienst werken geregistreerde tolken gebarentaal.

Zowel bij de tekst- als de beeldbemiddelingsdienst kan je er ook voor kiezen om zelf te spreken.

Meld je aan voor KPN Teletolk

Om te kunnen bellen via KPN Teletolk heb je een speciale app nodig (Total Conversation Software) voor je telefoon, tablet of computer. Ook moet je je eenmalig aanmelden. Kijk voor meer informatie op de pagina Starten met bellen

Meer weten over KPN Teletolk?
Kijk bij de meestgestelde vragen of download de informatiefolder. Je kunt ons ook een email sturen: contact@kpnteletolk.nl.