Bellen

Hoe kan ik bellen via KPN Teletolk? is een veelgestelde vraag. Hieronder leggen we uit hoe u kunt bellen naar een horend persoon en naar een doof of slechthorend persoon.

Snel starten

1. Download bij een van de aanbieders de Total Conversationsoftware op uw smartphone, tablet en/of computer.
2. Registreer u eenmalig bij KPN Teletolk.

Bellen naar een horend persoon

Als u doof of slechthorend bent kunt u bellen naar KPN Teletolk via het sip-adres: teletolk@kpnteletolk.nl. Of drukken op de knop 'KPN Teletolk' in uw Total Conversation-software. In het keuzemenu kunt u kiezen of u wilt bellen via de tekstbemiddelingsdienst of de beeldbemiddelingsdienst. Daarna toetst u het telefoonnummer in dat u wilt bellen. Zodra de verbinding tot stand is gebracht, zal een medewerker van KPN Teletolk het gesprek bemiddelen.

Stappenplan
1. Bel via de speciale software naar KPN Teletolk.
2. Kies voor tekst- of beeldbemiddeling. Dit doet u door op uw toetsenbord de toets ‘t’ voor tekst of de toets ‘b’ voor beeld in te toetsen.
3. Toets het telefoonnummer in van de persoon die u wilt bellen. Sluit af met een hekje (#).
4. Zodra de persoon die u belt opneemt, komt een medewerker van KPN Teletolk in het gesprek erbij en kan het gesprek van start gaan.

Al deze instructies verschijnen ook op uw beeldscherm.

Bellen naar een doof of slechthorend persoon

Als u horend bent en u wilt bellen naar een doof of slechthorend persoon, dan belt u met uw vaste of mobiele telefoon naar 020-301 32 00. Vervolgens toetst u het telefoonnummer van de persoon die u wilt bellen in (meestal is dit een 027-nummer). Zodra de verbinding tot stand is gebracht, zal een medewerker van KPN Teletolk het gesprek bemiddelen.

Gebeld worden door een horend persoon

Als u doof of slechthorend bent en u heeft zich geregistreerd bij KPN Teletolk, dan kunt u ook gebeld worden door horende personen. Bij de registratie geeft u aan of u deze inkomende gesprekken wilt ontvangen via de tekstbemiddelingsdienst of de beeldbemiddelingsdienst. Wilt u deze keuze aanpassen? Mail dan naar contact@kpnteletolk.nl.

Stappenplan
1. De persoon die u belt, belt naar 020-301 32 00 en volgt de instructies. Let op: geef deze persoon vooraf het 027-nummer dat u ontvangt na registratie bij KPN Teletolk, of het 06-nummer dat u bij uw registratie heeft genoteerd.
2. U ontvangt het telefoongesprek op uw smartphone, tablet en/of computer.
3. Neem het gesprek aan en volg de instructies op het scherm.

Hoe werkt mijn Total Conversation-software?

Vragen over uw Total Conversation-software kunt u stellen bij uw Total Conversation-leverancier. Zij helpen u graag verder.